Om att sitta på Stockholm Centralstation

Har nu officiellt varit vaken i 31 timmar. Har spenderat dagen på resande fot, och lyckats med diverse incidenter. Först glömde jag stänga fönstrena hemma vilket betyder att det är fritt fram att sno mina underkläder eller tvn om man nu hellre vill det. Sen glömde jag ge nycklarna till den som skulle vattna våra blommor och vattna mitt fågelskrälle. Sen glömde jag min biljett på tåget fast jag hade en vidareanslutning. Och nu är jag cirka 3 timmar försenad. Som tack för att jag missade tåget fixade Sj 200 spänn i matkuponger som jag önskade gällde på 7-eleven (hade kunnat handla cigg) istället gällde dem på två caféer och pizzahut/mcdonalds/burgerking/etc. Så i ren protest satte jag mig på ett café i min ensamhet och bara stirrade på människor. Tog tag i konsekvenserna av min tankspriddhet och skickade nycklar med tåget hem till malmö och flörtade in mig hos kundtjänst för att få en ny biljett. Nämnde jag att mamma ville strypa mig? För övrigt finns det ingen logik på stockholms centralstations uppbyggnad. Jag tappade bort mig och hamnade helt plötsligt på Arlanda Express-perrongen. Nu sitter jag i ett hörn på marken och upptäckte nyss att det verkligen finns trådlöst gratis internet. Sånt finns inte i malmö. Om en timme går tåget och innan dess ska jag ha hunnit: se 3 avsnitt sex and the city (ja jag har börjat se...) röka två cigaretter, lyssna på två låtar på spotify, och köpa med mig fet mat till tågresan som förövrigt tar 3 timmar istället för 1 som den skulle från början.
Men stockholmare är rätt trevliga faktiskt; satt och läste Stephen King när det kom fram en kille och sa att jag såg söt ut när jag satt och läste, och rätt var det var ska jag ta en fika med honom innan hemfärden på tisdag eller onsdag. I malmö vågar killarna bara knulla.







hhh

you

www

letters

RSS 2.0