ludd

Jag skulle helst ha en lägenhet med vitmålade trägolv, 3 meter högt i taket och 3 rum. Jag skulle ha gasspis och alltid göra fattiga riddare åt dig på lördagmorgnarna och sen skulle jag haft en sån juicepress med handtag. Så jag kunde göra färskpressad juice åt dig att dricka till de fattiga riddarna som skulle finnas med på din frukost-på-sängen-bricka. Brickan som förövrigt är blommig. Skulle haft en ordentligt stor tekanna och aldrig låta den gå sönder, definitivt inte ha diskmaskin, och sen skulle jag samlat på stora udda koppar. Jag skulle ha gigantiska silverbestick och fina tallrikar. Skulle haft sånna där hyllor i köket som sitter på väggarna och där skulle årsransonen av rödvinet, rosévinet, vita vinet, mousserande vinet, champagnen (att ha till fina tillfällen) och sen skulle det nog inte få plats mer där. I något av skåpen skulle alla spritsorterna stå, och drinkmixarna och drinkglasen och drinkböckerna. Ungefär som vi har nu fast mycket större. Och nu tänker ni att jag ska vara alkis men nej. Jag vill bara kunna bjuda alla jag känner på cosmopolitans och rödvin när som helst. Köksbordet skulle också vara av trä, vitmålat då. Och en liten duk på. Några, många krukväxter och blommor i fönstret. Jag ska nämligen lära mig att ta hand om blommor. På kylskåpet skulle det sitta massa sånna fotoremsor från fotoautomater. I hallen skulle det sitta hyllplan på väggarna där alla böcker skulle så. Sen skulle jag ha en fin stege någonstans så man kan nå sina böcker. I vardagsrummet skulle jag ha tvåarmade golvlampor och gamla rangliga träbord och massor av växter. Och en stor teve. Och playstation så vi kan spela singstar om vi vill. Soffan skulle vara enorm så att man får plats med alla, och det skulle vara typ ca: 1000 kuddar i olika former och storlekar med olika fodral. I fönsterkarmen skulle det inte stå så mycket mer än en kobratelefon och en kaninlampa, ni vet sånna. Kaninlampor. Vårt sovrum skulle vara masterbedroom. 180-säng med fint överkast och tvåtusen kuddar. Och ett sånt myggnät som man ville ha när man var liten. Och en gammeldags garderob, ett linneskåp typ. Där kunde du ha dina kläder. Mina klänningar skulle hänga framme. Juste, trägolv här inne med. Trägolv i hela lägenheten, vitmålat. Luddig matta på golvet, och ett sminkbord med spegel. Ett sånt med en oval spegel inbyggd ni vet. Och. Ja en pall med röd sammetsdyna. Tre ljusslingor fastsatta på väggen också. Vanliga vita lampor då. Det andra rummet hade varit mindre, förvisso, men ack så fint. Där inne hade jag haft vitmålat trägolv (har jag nämnt det innan?) och vita väggar med snören fastspända mot väggarna där hade det suttit tvättklämmor på snörena. Ni fattar ingenting nu men där hade jag satt upp alla tavlor som höll på att torka. De här rummet hade nämligen varit min amatör-atelje. Med stafli, färgpalett, penslar, målardukar, och en stereo så man kan komma i rätt mood. Badrummet då? Det hade varit stort, ett badkar med fötter, stort badrumsskåp med plats för alla skönhetslyx jag kommer ha då. Och en skön badrumsmatta. Och en jävla massa doftljus och skumbad också. Dock inte vitmålat trägolv här inne. Vitt kakel tror jag.


Postat av: L

jaa tjusigt!!!!

2010-01-19 @ 02:16:14
Postat av: frida

fin blogg:) besök min om du känner för det ;)

2010-01-19 @ 15:53:56
wwwhttp://fridallindberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

så fint

2010-02-03 @ 13:26:56

hhh

you

www

letters

RSS 2.0