hårt godis

Vill skriva precis hur jag känner så att ni förstår och jag skriver det till er, men jag suddar ut det igen för det låter så töntigt. Det ser ut som en patetisk liten flicka som suttit och skrivit det. Jag vill inte vara en patetisk liten flicka. Men så hittade jag detta:
"Olycklig kärlek är ju en jävla fitta.
Att vara olyckligt kär i någon som inte är det i dig är den ensammaste känslan i världen.
Det är som varje gång man väntar på bussen och det är mörkt ute och slasket piskar dig
i ansiktet, blöter ner skorna och tränger igenom kappan. Det är som varje gång man åker
hem själv och det känns som om någon river i en. Inte utanpå utan innanför huden, river
upp köttet och tränger igenom blodet, river sönder varenda sena, varenda muskel.
Varje stund känns som när någon håller fast ens hand och pressar en cigarett mot den.
Magen känns alltid som den gången man blev full första gången- på hemmafesten och spydde
ner ett helt badrum. I huvudet känns det som ständig migrän. Benen viker sig utan förvarning,
som när någon sparkar dig i knävecken. Händerna darrar på ett sätt som de gör när man är
riktigt jävla rädd. Och när man hör om den nya tjejen så är det som ett slag som träffar
rakt på näsbenet så att det spräcks och blodet sprutar.
Sen en till.
En till.
En till.
Sen är man så jävla nerslagen att man ger upp. Slutar be om det, skiter i om slagen fortsätter
komma, ramlar ihop och slutar kämpa. Sen är det över. Man börjar läka. Men det är ett helvete
av smärta på vägen. Och de där ärren blir ju så jävla fula, men på något vänster ser man charmen
i de också tillslut. "

och sen hittade jag detta:
" Det kan vara ensamt fast man är omringad av människor hela tiden, sa hon.
Ja men JAG VET. Tro mig, jag vet. Det är bara det att det är extra ensamt
när han står i andra ändan av rummet och håller någon annan i handen. Någon
som har mycket finare händer. Glansigare Tjockare Längre hår.
Större rådjursögon.
Vackrare klänning.
Och leende ser så mycket gladare ut än mitt. Till skillnad från mig dricker
hon bara två apple martini, jag får i mig fem för många. (Det är hennes fel)
Dessutom har hon ben som aldrig verkar ta slut. Och jag känner hennes parfym
ända härifrån, varför luktar hon så gott? Och varför glömde jag spruta på mig
parfym?
Ja men det är klart att jag vet att det kan kännas ensamt trots alla andra.
Men med henne i andra sidan rummet känns det som hela världen har dött
och jag står ensam kvar. "


och då slapp jag skriva något för det här uttryckte exakt alla mina känslor och tankar.

Postat av: Isabelle

uppdatatera mer!!!!!!!1

2009-09-30 @ 23:42:18

hhh

you

www

letters

RSS 2.0