3

Jisses vad jag är usel på allt som är konstruktivt. Mamma säger att jag är lat, jag säger att jag bara inte har lust att göra saker. Jag har helt enkelt större lust att ligga i timmar och läsa bloggar, dricka vitamin wells (har 16 tomma flaskor på rummet) och pilla med pyssliga saker när jag får infall. Det känns så mycket bättre än att t.ex; plugga, städa, raka benen, vara trevlig, gå promenader, osv. Det resulterar dock i att min ångest läggs på en stor hög och jag tror att, för min egen psykiska hälsas skull, jag måste ta tag i lite studier trots allt. Snart så. Har skjutit upp det sedan 14.53 idag då jag somnade i min varma säng. Och här har jag suttit och sagt, vid varje hel och halvtimme.. "Nu börjar jag". Det går bara inte att börja plugga klockan 20.47. Då kan man lika gärna vänta en kvart, vilket ändå inte funkar.

Kom att tänka på att det imorgon är den 1a december, vilket är crazy. Framförallt med tanke på att jag inte alls räknat med julklappar, de hade jag helt glömt. Det känns så pinsamt på något sätt, att köpa fattiga presenter till sina föräldrar. För jag köper bara till dom, mina syskon har saker så det räcker och blir över. Jag hade velat kunna köpa jättedyra grejer-men nä.

Idag såg jag dessutom att ni faktiskt är fler än 15 som läser, ibland 20. Kan inte alla skriva ner sina 10 finaste ord så kan jag skriva ett inlägg om de finaste orden i världen. Jag kan börja:

Mina bästa ord utan inbördes ordning

1. Duntäcke
2. Snusa (inte snus utan typ snusa på en kudde eller i någons nacke)
3. Godis
4. Hjärta
5. Månljus
6. Smaragd
7. Snö
8. Vanlij
9. Sockervadd
10. Glitter

Det här kändes plötsligt jävligt tramsigt, som att jag tror jag är någon storbloggare. Men jag har bara så jävla tråkigt och bloggen är också tråkig. Snälla?


Postat av: L

1. Livskamrat

2. Tidelag

3. Afton

4. Skönlitteratur

5. Videung

6. Vinyl

7. Svärm

8. Moaré

9. Dynamik

10. Silvergran

2009-11-30 @ 21:51:26
Postat av: C.

1. Själsfrände

2. Kärlek

3. Vaniljsocker

4. Värme

5. Lycka

6. Sött

7. Fotografier

8. Magi

9. Vimsig

10. Snusa (inte snus utan typ snusa på en kudde eller i någons nacke)



2009-11-30 @ 23:09:55
Postat av: Hannah

*vimmelkantig

*soligt

*salong

*kardemumma

*tårta

*vän

*ånglok

*namasté

*dumle

2009-12-01 @ 09:06:33
Postat av: Kisch

*nyckelpiga

*himlavalv

*vacker

*stjärna

*kudde

*kammare

*sjöljungfru

*lycka (och lyckospark)

*flicka och pojke

*madicken (ett namn, but still)

2009-12-02 @ 00:29:20
wwwhttp://kiisch.blogg.se/
Postat av: Kisch

*sjöjungfru

2009-12-02 @ 00:29:52
Postat av: Kisch

fast fasen. nu ser jag ju massor med ord som är ännu finare. i kommentarerna ovan.



om vi går på känsla och inte hur orden låter måste ju iofs kärlek vara det finaste ordet någonsin. kärlek på kärlek<3

2009-12-02 @ 00:31:48
Postat av: Anonym

kmr inte på några ord. tycker du förtjänar en kommentar ändå. gillar din blogg :D

2009-12-02 @ 20:30:29
Postat av: Johanna

I go for it. På min blogg förståss. :)

2009-12-03 @ 21:57:44
wwwhttp://johannafridawilma.blogg.se/

hhh

you

www

letters

RSS 2.0