Jag är boven i alla dramer.

Jaja ni pratar om framtiden som om den skulle finnas. döden är framtiden.

Döden är slutet av jordelivet, en total och oåterkallelig avstanning av vitala funktioner i en biologisk organism. I biologin ses det som ett permanent stadium, att alla levande ting förr eller senare dör. Döden kan inträffa på många sätt, till exempel på grund av naturliga orsaker såsom predation, sjukdom, habitatförändringar, ålderdom, undernäring eller onaturliga sådana som en olycka. Den största dödsorsaken iindustriländer är åldersrelaterade sjukdomar, och på senare år även hjärt- och kärlsjukdomar. Traditioner och föreställningar om döden är centrala delar i många religioner och en viktig del av mänsklig kultur. Fobi för döden kallas thanatofobi. 

Ibland går jag runt och tänker på att om jag var smal skulle jag då vara glad, eller om jag var liten skulle jag då vara tacksam över att slippa vara stor. Och när jag ligger på min dödsbädd kommer jag då ångra att jag inte fött några barn till den här världen som endast går ut på att såra. Kommer jag någonsin förstå det språk du talar, det liv du lever, kommer ni någonsin förstå det liv jag lever. 

Jag är krypskyttarna och clownerna som skrämmer barn på cirkusar. Jag är boven i alla dramer. 

Du, vi går hand i hand. Eller nä, du. Vill du gå en promenad med mig? Ja, det vill jag. Vart ska vi gå då? Åt varsitt håll. 

Jag ristar in ett hjärta på handryggen någonstans mellan champagnen och de äckliga shottarna. 

Om jag är Jack the Ripper, kan du då iallafall försöka vara ett vackert lik? Jag hade dödat dig försiktigt. 

Om jag sa att kärlek var det värsta jag visste, skulle du då tro mig och säga att det kommer en tid för alla eller bara säga att du förstod mig och att livet suger?

Postat av: L

jag skulle säga att jag förstod dig och att livet suger.

2009-01-03 @ 01:50:13
wwwhttp://eisenhowerblues.blogg.se/
Postat av: Anonym

pucko

2009-01-03 @ 19:14:15

hhh

you

www

letters

RSS 2.0