The Church - Under the milky way

Igår (tekniskt sett idag) gick jag och la mig 01.43, somnade inte som vanligt,
låg och stirrade in i värmeljusen. Gick upp, fick för mig att jag skulle städa mitt rum, 
vill flytta kände jag igår eftersom jag bråkade med hela familjen. 
Till mig själv: undvik att säga "jag ska fan slå dig så hårt så du aldrig kan gå igen" när nån hör.
Sen somnade jag väl typ och vaknade som vanligt allt för sent. 
Gick upp och satte på mig samma linne som igår, sminkade mig knappt,
hann inte äta frukost, sprang till bussen. 
Tycker fortfarande att 11 kronor är på tok för dyrt för en jävla bussbiljett.
Kom på att Iza inte är i skolan, ball. Kom på igen att jag har matte,
kom en sekund innan min lärare låste dörren. "låste".... 
Förstår fortfarande inte randvinklar och vinkelsatser och undrar 
när man ska behöva det, men det kommer väl en vacker dag
då jag kan relatera till geometri och vinklar.
Insåg när psykologin började att jag glömt äta frukost ja. 
En påse lösgodis på Time för 19 kronor, 19 kronor fattigare, 
dom 19 kronorna hade jag kunnat skänka till insamlingen av Linneas roskildebiljett. 
Fick ett sms av pappa. Barnvakt ikväll (nu). 
Psykologin var sjukt dryg och kändes längre än fan.
Linnea försov sig till lunchen, kunde inte svara på sms. 
Hur fan kan mina pengar vara slut igen? Känner redan nu att mina dagar är så tråkiga.
Solen lyste lite idag iallafall och det var nästan så det var bud på solglasögon. 
Engelskan var ångestladdad och jag påmindes om att det existerar något 
som heter nationella i engelska b. Sen om man väljer att bry sig är ju en annan sak. 
Semle-dagen är det visst idag, och min skola hade tydligen 
inte tagit bort kramrutan från Alla hjärtans dag föressten... 
Förstår inte tjusningen med att ha en dag som bara går ut på att få
singlar att känna sig om ens ännu ensammare. Tror jag blev full den kvällen.
Hoppas det. Iallafall. Fettodagen, min dag idag. Skolan hade semle-ätar-tävling..
Semelätartävling? Semmleätartävling? Är trött på alla fjortisdjur på min skola
som tycker det är okej att skrika och springa runt runt runt i korridorerna.
Semleätartävlingen ja. Hur kan man få ner 14 stycken semlor i sitt system?
Jag var hursomhelst på matteresurs, för varför skulle jag fått 1 poäng mer 
och klarat provet innan lovet? Åt 4 vetebullar som låg ensamma kvar efter semleätartävlingen
och sket i att skriva min labbrapport. Den tiden den sorgen(onsdagnatt med andra ord) 
Kom hem och somnade. Som jag alltid gör. 
Det är något visst med att sova på eftermiddagen. 
Tror det kommer från när dom tvingade mig på dagis att sova middag
fast jag var 5 1/2 år gammal och skulle börja n0llan. Tänkte att jag skulle fotografera,
jag har ju trots allt en kamera som är fin, men hittade inte minneskortet 
så det gav mig en anledning att sova mer. Plågade mig själv med lite lite 
företagsekonomi som jag tror vi har prov i på fredag. 
Badade, lyssnade på Echo and the bunnymen, läste om bokföring, somnade,
torkade min företagsekonomibok med hårtork, fick ångest över mina lår som vanligt,
gick upp, fick en skiva av mamma (lp, echo and the bunny......) 
var sugen på typ vegetariskt. fick köttfärs. hungrig nu också. 
vill tillbaka till plåga mig själv med jättemycket träning och extremt nyttig mat-perioden.
som varade i tre dagar men det har inte med saken att göra. 
imorgon får jag tillbaka min svenskauppsats..
som bestämmer slutbetygen i svenska b. VG VS MVG. 
Är trött som fan på mitt liv, det här livet, och den här världen. 
Har gått halvtid i gymnasiet nu. Får ångest igen. Vill ha sommar nu,
så jag kan slippa frysa och slippa känna mig som ett svart hål,
vill ha sommar nu så jag kan smaka dom där jävla gringo nachosarna på roskilde. 
vill leva på cigaretter, rödvin och musik och ibland kaffe. 
vill inte ha med mitt nuvarande liv att göra över huvudtaget. 
Retar mig på folk som medvetet jävlas med personer som har lägre plats i lycklighetstävlingen. 
Det är väl ändå rätt onödigt, jag menar jag vet redan om att du är högre än mig. 
Retar mig på mina kläder som aldrig tycks vara rena 
och retar mig på de 1500 kronorna som ligger i en glasflaska 
och som inte vill komma upp. Blir trött när jag tänker på kommande vår och ja, 
jag orkar nog knappt till påsklovet, även om det bara är 6 veckor left. 
"Bara". Men på påsklovet då jävlar. Då jävlar du... (du har inget smeknamn...) 
Nu har jag tömt hela mig och känner mig bara likgiltig. 

Postat av: ha

i love you ju

2009-02-27 @ 07:45:55

hhh

you

www

letters

RSS 2.0