orkar inte

läste en text idag om en farfar. jag saknar min farfar, jag tänker alldeles för sällan på honom. vi hade nog nåt osynligt band jag och farfar. han var bäst helt enkelt. vi var typ inte som vanliga barnbarn och farföräldrar. vi var odödliga, bäst, vi levde nog i en slags såpbubbla där ingen brydde sig om hur många glassar jag fick om dagen och hur mycket pengar jag fick varje gång jag varit och ätit plättar i deras lägenhet på 12 våningen. idag är han ju som sagt död. jag träffade inte honom det sista året han levde. inte en endaste gång, pratade i telefon en gång med honom. jag ville inte förstöra den bilden jag hade av honom, ni vet sån pigg glad sprallig farfar som kittlade en på magen och sa i smyg att man skulle få två fåglar i 6årspresent även fast ens föräldrar inte ville. en sån farfar som köpte 6 glassar varje dag till en och gick långa promenader och lekte på lekplatser med en. 
igår kom jag på hur glad man blir av sprit. jag bryr mig inte om folk tycker det låter fjortis. det gör det inte. fyfan vad bra det va med halvlitersölburkar. 7.5 % , man behöver bara två egentligen, den tredje är mest för den goda smakens skull. och för att fyllan inte ska gå över. 
sen kom jag och tänka på att 80tals musik är sjukt underskattat. Britney Spears nya album är också underskattat. det går faktiskt att lyssna på när man känner sig dräggig och enstörig. typ nu. det är nog en sån sak jag inte erkännt om det var ljust ute och jag inte var full på tankar och drömmar och trötthet. 

det börjar snart ljusna och nu är det bara 1, 2 ,3 dagar kvar sen börjar skiten det känns inte allt för kul. är sugen på påskmat. ägg och sånt mm gott. är överhungrig kanske, borde göra makaroner men tror inte vi har det. kom precis på att jag bakade bullar innan. 

när kommer den heta prinsen som ser ut som en från http://kidoftomorrow.com på en flygande mount till mig och frågar om jag ska flyga med till ett annat land, kanske karibien och leva lyxliv med paraplydrinkar på statens bekostnad. eller när kommer det en liten fluga hem hit släpandes på en roskildebiljett som är tillägnad mig?  jag är så trött på att mirakel aldrig händer att jag slutat tro och hoppas. idag fick jag till exempel vänta 50 minuter på en langare som inte ens dök upp. han lovade mig 3 vin. när jag ringde sen hade han bara bag in box och försökte övertala mig att 3 paket rebenshoppen skulle kosta lika mycket som den bag in boxen. in my fucking rövhål. så jag sket i bag in boxen (mest på grund av kräkincidenten sist bag in box var inkluderat) och frågade om vodka istället. och där satt jag tills gumpen frös fast, sen sket jag i den såkallade  "Z= Snäll" ska döpa om han till "Z= tidsoptimist"  Z har jag för att alla ska hamna sist på listan. smart va. Det är Linnea som kommit på det föressten. Linnea har Z + alla olika tecken som finns typ. Men vi brukar ändå alltid ta Z tidsoptimist. Han är ändå bra. han kanske bara fick akut maginfluensa eller så var han tvungen att åka och hälsa på sin döende farfar. Jag förstår honom oavsett. 


funderar på en nattmacka. ska hursom stänga datan för mina ögon tåras och rinner.. när jag var liten trodde jag man fick fyrkantiga ögon om man kollade för mycket tv och data. 

Postat av: Sophia

:(

2009-04-11 @ 07:07:39

hhh

you

www

letters

RSS 2.0