del 2

revan i mina tunna tunna strumpbyxor blir längre för varje steg jag tar. kallt regn. det känns som jag inte har något på mig, för regnet är så jävla kallt. metallsmaken i munnen försvinner inte. nu är det så där mörkt som det var innan. när lampan var släckt. men det är natt och det finns ingen lampknapp till solen så man får skynda sig och springa. akta så du inte snubblar. akta dig snubbel gör ont. skrapsår på bara knän. grus och sten som svider. mer metallsmak. mer blod. även fast du de senaste 10 minuterna försökt inbilla dig att det är tyst så går det någon bakom dig. nej jag bara inbillar mig. vända sig om.. paniken och metallsmaken. Igen. kan inte springa i högklackat. går inte. får inte. inte knäcka klackarna. två händer, stora händer tar tag om midjan. hårt och våldsamt. inte nätt och försiktigt som jag är van vid. kan inte se. för mörkt. sparkar slår spottar skriker men det hörs inget. biter tag i din överarm. hårt, riktigt hårt. visste inte att jag kunde bita så hårt. metallsmaken är starkare. det rinner blod. tror jag, jag ser inget. paniken. pulserande tinningar. metallsmaken. paniken. varför slår du mig? han slår mig, sparkar, spottar. skriker. jag känner inte igen rösten. horjävel hör jag honom säga. jag har hört det förr.. horjävel. äcklig tunga långt ner i halsen. vitlökssmak. äcklig tunga äckliga händer äcklig kuk i munnen. det svider som salt i ett öppet sår. äckliga fladdrande ögonfransar. NEJ. inte äckliga. vackra härliga trygga ögonfransar som fladdrar över min mage. det kittlas och jag har fjärilar i magen. för det är du. jag vet det. du har avslöjat dig igen. dina överraskningar slår allt. 

Postat av: en avlägsen vän

damn it.

2008-10-25 @ 20:36:50
Postat av: madde

vad du skriver bra, sorligt, men riktigt riktigt bra

2008-10-25 @ 20:46:43
wwwhttp://madelain.bloggspace.se

hhh

you

www

letters

RSS 2.0