gå och dö

Hej.
Fredag idag. Om ni nu mot all förmodan skulle ha missat det. 
Även idag har jag varit på dåligt humör, och jag tror inte det är nårra jävla pmsdepressioner längre. Det är inte likt mig, jag brukar inte få det. Försöker intala mig själv det iallafall.

Nu har jag gått och varit på kasst humör, och inte varit mig själv riktigt sen i onsdags. Jag undrar vad felet är, mamma undrar vad felet är, och alla andra undrar också. -Vad är det, vad är det? Har jag gjort något? Hur många gånger jag har hört det uttrycket bara idag liksom? Går inte ens att räkna på fingrarna, skulle ha behövt tio personers händer till hjälp isåntfall. 
 
Jag känner mig irriterad i ena sekunden, arg som ett bi. Blir sur för minsta lilla grej och fräser till, för att sen inse att den stackars personen jag fräser till antagligen inte gjort ett skit. Nästa sekund är jag som vanligt igen, och är glad och pigg. Sen slår det om igen, och jag är ledsen, nere och sitter bara tyst. Jag vill bara gå och dö. Eller åtminstone bara sätta mig ner och gråta i ett hörn. Bara gråta mot en kall vägg, och kunna prata med sig själv och tänka. Inte ha massa jobbiga mammor som ska leka psykologer.
  Ja, jag vet verkligen inte varför jag mår så här konstigt, har inte en susning. Men jag gissar att detta är vad man kallar humörsvängningar. Och det är fan inte och leka med ju. 

Det var längesen jag var så här nedstämd... Och dessutom blir det inte bättre av att jag står för mitt livs jobbigaste val. Jag har aldrig varit med om något värre någonsin. Allt löser ju sig, på ett eller annat sätt, det vet jag ju, men sen vill man ju kanske gärna att man blir nöjd med sitt val, och att allt funkar. Att hela livet känns bra liksom. 
Just nu suger allting. Lärarna suger, skolan suger, läxorna suger fett hårt, mina syskon suger, allt suger typ. 

Fan ta hela jävla gymnasiet.... jag vill bara skjuta hela skiten.



det enda som får mig att hålla humöret uppe är nervositeten/längtan tills man får reda på om jag och Linnea får tag i biljetter till legendens konsert. Om inte....



...... då lägger jag mig i sängen och sover tills sommarlovet börjar.



förlåt för ett flummigt inlägg som mest gick ut på att tycka synd om mig själv. ingen tvingar er att läsa.


gå och dö /amanda


hhh

you

www

letters

RSS 2.0