240

Är det så här kärlek smakar? Som en röd hjärtklubba med jordgubbssmak. Det känns så för stunden iallafall. Även om jag aldrig riktigt ätit en äkta kärleksklubba.
Tävlade igår och idag. Känner inte för att uttala mig om resultatet osv. Min förkylning resulterade i att lungorna och luftrören tog semester. Fick noll komma noll luft och hyperventilerade som en gris. Lite läskigt.
Nu sitter jag här och känner mig som sjukast på jorden. Och med vetskapen om att mitt svenskatal skiter fullständigt i om jag känner mig dålig eller ej.
När jag skulle hem, kollade alla på mig som om jag var dum i skallen. Jag hade mp3:n på, och jag fattade nada varför jag var så spännande att kolla in. Visst, jag har  ett par flaskor hårspej i håret, och sminkningen är väl inte den normala, men hallå?
Nu när jag kom hem och tog av mig lurarna, föll poletten ner. Jag låter som ett spöke. Andningen rosslar och tjuter. Jag orkar inte, ta mig härifrån. Eller fixa klart min svenskaläxa tills imorron.
En sak som slog mig idag var, att jag sällan blir lagom sjuk. Ni vet sådär mysigt sjuk, när man har feber, och bara kan mysa runt hemma. Antingen känner jag mig förjävlig och har ingen feber,( utan feber är det ingen som tror en och då får man ingen specialbehandling) eller så mår jag så dåligt att jag bara vill dö. Jag är aldrig på mellanstadiet, och är lagom sjuk.
Dock är jag typ alltid förkyld, men jag menar : Mamma, jag är lite förkyld får jag stanna hemma från skolan? Det funkar inte med min mamma. Nej, då är det den välkända repliken: Amanda, gå till skolan och om du mår sämre så får du gå hem. Jag blir så arg. Fattar hon inte, att då är det inte lönt längre.
Eller repliken när man känner sig som världens krassligaste och sjukaste och ens mamma kommer fram och känner på ens panna. - Nej du har inte feber iallafall. *PANG* slag i magen. Det är precis som att har man inte feber, så är man inte sjuk.
Jag funderar på att skaffa en värmelampa eller något. Rätt smart om man har nåt jobbigt prov man inte pluggat till eller nåt.
Nu börjar klockan dra sig mot matdags, och jag har fortfarande inte gjort något åt mitt tal. Jag skyller på att jag är sjuk.
Fan min andning är fortfarande wierdo.
Pussis.
/Amanda

hallå, det är bara 3 som svarat på min fråga i förra inlägget. Det borde vara minst 10 stycken till. Kom igen nu, jag bits inte.

Postat av: c.

oh jag hatar det "men du har iallafall inte feber" = du är inte sjuk. jag blir så trött på sånt.

Postat av: sandri

oh ja, dom svider! "om du mår sämre så får du gå hem", "du har ju inte feber" uuuuusch. blä för dom replikerna, vad sägs om att sudda dem? krya!

2008-03-02 @ 23:36:33
wwwhttp://kiisch.blogg.se

hhh

you

www

letters

RSS 2.0