20080617

Hej
Har precis kommit hem från rättegången. Berättar lite snabbt hur det gick till och så vidare.

Först kom vi dit, och så fick vi gå upp och vänta utanför säkerhetssalen. Advokaten och åklagaren var med oss målsägande hela tiden, vilket var skönt. Trodde inte jag skulle bli så illa berörd, men det var faktiskt väldigt obehagligt. När dom ropade upp vårt mål gick vi in i salen, och satte oss. En bit bort satt han. Jag ville inte möta blicken med honom alls, och som tur var satt han mest och tittade ner i bordet. Han flinade retfullt också, den jäveln. Sen började de läsa upp målen och sen fick jag svara på frågor. Jobbigt, mitt hjärta slog i hundranittio, och sen förhörde dom honom om det var sant osv. Det enda han sa var: -" Allting stämmer. Rösterna styrde mig". Läskigt. Sen fick vi gå ut och vänta, och sen fick vi höra hans formalia, alltså om honom, hans bakgrund och sjukdomar osv. Han hade tydligen schizofreni, och nåt annat och kommer bli dömd till nån rättpsykiatrisk vård eller något. Det sjukaste var att han sa att han kände sig kränkt för de här anklagelserna...

Hursomhelst, det var det värsta jag gjort på länge, fast nu vet jag att han inte kommer göra om det igen iallafall. Nu ska jag sova lite tror jag.

pussen,
/A

Postat av: Izabizzle to the fizzle with the kizzle feel the mizzle

skönt att det gick bra för dig,fick du bra med kosing?

RIng om nåt känns jobbigt, pussen*

2008-06-17 @ 15:34:21

hhh

you

www

letters

RSS 2.0