141

Igår skulle pappa spela in en film på min tv. En viktig sak att veta är att min teve är 5'', en silvrig obefintligt liten femtummare som hänger på väggen. Iallafall..
Jag är den enda som har video. Han skulle spela in nåt halv tre på natten, och min teve är så uråldrig att man måste ha den igång för att spela in. Blev lite sur, för att jag skulle med all säkerhet inte kunna sova då. Men jag gick med på det.. Snäll som jag är.
Jag föreslog att det kanske var smartare om jag fixade det hela. Med tanke på hans sinne för tekniska saker.
-Nädå, jag klarar det. Sov du, så löser jag det.
Örhm. Till slut gav jag mig, och lät honom göra det. Visade alla inställningar på teven, vilka knappar man skulle trycka på och satte in ett tomt band.

Skulle idag, nu på kvällen, kolla på det sedvanliga. CSI. Lagade havregrynsgröt till min skrikande mage, kokade te, bunkrade upp med kuddar och satte mig i sängen. Klickade igång teven och ser att programmet redan börjat. Zappf. Teven slocknade. Jaha, klickade på on-knappen. Den sattes igång och CSI-teamet var i full gång med ett mord. Zappf.
VA fan!? Den stängdes igen.
Började bli smått irriterad nu, med tanke på att min fjärrkontroll inte funkar, vilket betyder att jag måste resa mig upp och klicka på teven varje gång. Klickade igång teven och så... Zappf.
Gick och frågade pappa vad fan han hade gjort med teven igår natt. Ehrm, jo, alltså, ja heheh, jo alltså, det var så här. Banden ville inte tryckas ut, så jag testade och dra lite. Och sen drog jag lite mer. Och sen slocknade det. Hehe, förlåt att jag har förstört din teve.
Jaja. men okej. Du ber om ursäkt, säger förlåt och så. Då blir ju allt genast mycket bättre. Nu känns det ju mycket bättre.
Och hallå! Om jag sitter med en sittpuff på en stege, och har förstoringsglas, samt klickar oavbrutet på on/off-knappen, så kommer jag ju kunna se mitt älskade program. Man får se allt från den ljusa sidan. Nu ska jag rigga stegen, och fixa med ett förstoringsglas, så jag kan läsa subtiteln.
God natt!

Postat av: Johan

Hahaha.. Har en liknande tv hos farsan, om man väl får igång den så får den värma upp en halvtimme innan det kommer nån bild.. OM man får på den :P länge leve tekniken.

2008-01-17 @ 18:43:10

hhh

you

www

letters

RSS 2.0