162

Envisades som vanligt med att ligga kvar så länge så möjligt i sängen, vilket alltid resulterar i att jag måste skynda mig som en galning. Men det är det väl värt, antar jag.
Skolan var väl ok. Det var minnesstund för Sebastian, killen som gick bort förra tisdagen. Hans föräldrar var där, och hans mamma höll tal. Är chockad över att hon inte grät. Att hon kunde hålla sig under talet.... Sen pratade rektorn, en lärare, och Sebastians kompis. Hans tal var finast. Det var det finaste jag hört på länge...
Matten var dryg, och vi fick placeringsschema... Hej, jag går i förskolan igen. Orka att dom har gjort så. Och att lärarna på fullt allvar tror att det blir bättre, och att vi blir lugnare på detta sättet är ju bara skrattretande. Tillåt mig småle.
Att få Sp-klassen lugn är typ omöjligt.
Och ja, efter den urtråkiga matten var det lunchytime, och som vanligt åt vi på Kniv&gaffel. Smaskigt. Eller nja, inte så värst. Fick kasta i oss maten för att hinna tillbaka.
Religionen var också tråkig. Hinduism är komplicerat. Franskan var ännu tråkigare. Ingenting kan beskriva mitt hat mot franska, och hur tråkigt det är. Det är så tråkigt, att jag hellre haft två timmars matte istället. Och då är det illa.

Han knappt komma in genom dörren, innnan jag skulle gå igen. Tränare till ungjävlarna mellan 17-18, och tränade själv mellan 18-20. Phew phew phew, men det gick toppen.

När jag kom hem fick jag det trevliga beskedet att det inte fanns någon mat hemma. Att dom hade ätit upp allt.
Gick ut i köket och insåg att de även hade ätit upp allt brödet. Kom på att jag hade gömt två paket nudlar bakom brödrosten, och kände mig nöjd.
Bakom brödrosten fanns inte två paket nudlar. I slasken däremot låg två nudelskräp-papper.
Så nu sitter jag här. Hungrig som ett monster, och tuggar på en gammal skosula. Typ.
Dags att ta ett välförtjänt bad. Det andra för idag. Jag har fortfarande russin-fingrar, efter de förra. Undra hur långt tid de tar innan man blir brun.

Pöss o kjam

c'est moi


ja, jag har iallafall lärt mig något på franskan


hhh

you

www

letters

RSS 2.0