122

Hej där. Först tänkte jag bara säga att jag är väl medveten om att inlägget jag skrev inatt inte var så värst sammanhängande. Ni får ha förståelse.
Skulle upp till doktorn imorse, och såklart somnar jag in i värsta törnrosa-sömnen ungefär en halvtimme innan klockan skulle ringa. Måste ha sett ut som ett lik, när jag gick till vårdcentralen. Stog och väntade tio minuter på att dom skulle öppna, för att sen ha rugby där kölapparna var bollen. Det gick ändå hyfsat snabbt att få komma in och beställa en akut-tid. Receptionisten lyckades trycka in mig nån stans i schemat. De som var före mig fick inga tider. Ibland ska man ha tur. Gick hem och glodde på mtv en timme för att sen bege mig av igen. Under den timmen spelades samma musikvideor om och om och om och om och om och om och om igen. Kan dom utantill nu. Britney Spears- Piece of me, Familjen- Det snurrar i min skalle, Lenny Kravitz- I'll be waiting. Suck.

Skulle vara hos doktorn 09.20... 09.25, ingen doktor, 09.35, ingen doktor.
10.45 Doktorn, en skelögd gammal gubbe som såg ut som han rest sig ur graven, och fått ala tänder i käften utslagna. Han babblade nåt på danska, och eftersom att jag är så bra på att förstå danska fattade jag allt direkt. Hmpf, nat.
Han gick iväg, eller ja, gick är lite fel ordval. Han lunkade in på sitt lilla skruttiga kontor och kom tillbaka ut efter 20 minuter. Gav mig tre recept och babblade lite. Fattade nada. Log och nickade och gick min väg. Kollade på papprena. Kåvepenin 4st tabletter om dagen i 10 dagar, Örondroppar 3 gånger om dagen i 10 dagar, Voltaren starka värktabletter 3 om dagen. Hmm känns som om jag kommer bli tablettmissbrukare efter det här.

Nej, nu ska jag fortsätta kolla på Lenny Kravitz- I'll be waiting. Precis som att jag inte redan hört den tjugo gånger idag. Bye bye

/amandan


hhh

you

www

letters

RSS 2.0