171

I cirka en månads tid har jag fått höra glåpord, kommentarer och annat småtrevligt här hemma. -Amanda ditt jävla svin, ditt rum ser ut som en soptipp. - Ditt rum är snuskigt, stäng dörren vi vill inte se det. - Amanda, fy fan som ditt rum ser ut, hur står du ut?
Jag har vid ett flertal gånger gjort seriösa, och mindre seriösa försök i att göra något åt saker och ting. Men det blir inte klart. Det blir verkligen aldrig klart. Att ett rum på 0.5 kvadratmeter, (ungefär som en skokartong till ett par 39:or) kan bli SÅ stökigt, och leda till ett så omfattande städprojket är för mig en gåta. Jag förstår verkligen inte.
Och visst visst, jag kan hålla med om att det inte är speciellt välstädat där inne. Men! det finns ändå logik. Jag vet att mascaran ligger i fönsterkarmen, och jag vet att min skolväska ligger under soffan, och jag vet att religionsboken ligger ute i regnet på gården. Uppslagen på sidorna 80-120, hur man nu slår upp 40 sidor samtidigt. Synd att sidorna om hinduism och buddism har blivit fuktskadade. Ännu mera synd att vi ska ha prov på det nästa vecka.

Iallafall, för en stund sen gjorde jag ett litet försök i att åtminstone bara göra det allra värsta på rummet. Står och lägger ner smink i neccesären. Tappar ut en burk guldglittrig ögonskugga, i puderform. Loose eyeshadow eller va det nu heter. Helvetesskuggan har lagt sej som ett jävla ytskikt över hela jävla rummet, inklusive allt som finns därinne. Blåste försiktigt, för att inse att jag precis torkat av de mesta med en disktrasa.En blöt. Glitterskitet sitter som berget.

Fick för mig att ta ner ett par papper om utvecklingssamtal från anslagstavlan. Utvecklingssamtal från 9an. Får med mig hela jävla anslagstavlan och allt brakar ner bakom soffan. Sjunker ner som en ballong som snuddat vid en cigg på malmöfestivalen. Ryker upp snabbt som fan, har satt mig på ett häftstift. Vrålar som en gnu, och väcker halva familjen.

Det är visst inte meningen att jag ska städa. Överhuvudtaget.

Och hallå, om det är någon som ska på fest i helgen, och vill vara lite glittrig och fin kan ni alltid komma hem till mig och gnida er mot mitt prisskåp, eller en blomkruka.

sovgott era sötnosar
/amandan

Postat av: bara jag som kommenterar

jag är expert på städning! jag hjälper dig att städa i helgen.

2008-01-30 @ 10:45:57

hhh

you

www

letters

RSS 2.0