136

Imorse vaknade jag. Typ dah tänker ni då. Men jag måste ju börja med något, så iallafall. Jag hade typ fått återfall på öronen eller nåt, och hade ondare idag än igår. Kanske ett tecken på att man ska stanna hemma. Anyway så gick jag upp och märkte att jag var ensam hemma. SKönt skönt skönt :>
Det låg en lapp på köksbordet, och jag fick anstränga mig för att se den krassliga handstilen. Min systers.
"Det tinms nydkade bufllar i hgnen.Jac har baktf" Aha, ok. Då förstår jag precis. Tänkte inte mer på saken och fortsatte göra mig iordning, Av ren instinkt kollade jag i ugnen och vad ser jag?

Nybakade bullar! Daah. Klart att det stog: "Det finns nybakade bullar i ugnen Jag har bakat" på lappen. Vilken idiot som helst hade ju kunnat klura ut det. Right?
Såjag skyndade mig som attan och dukade fram fint på bordet. Eller nej, om sanningen ska fram så åt jag bullen med höger hand och målade mascara med vänster. Jävligt svårt, vilket resulterade att jag stoppade mascaran i flabben och bullen i ögat.
Men iallafall, just som jag fridfullt står och tuggar på bullen då det plötsligt knastrar till mellan tänderna. Jag tuggar igen. *knaster* tugg tugg tugg, okej inget mer nu då. tugg *knaster* Åhr.
Fick spotta ut min halva bulle och dissikera den. Hittade massa små vita bitar i. Äggskal.
Argh! Min syster KAN inte baka. Totalt invalid inom matlagning. Vad tror hon, att man ska knäcka ner hela ägg eller?!
Man undrar ju. Och ja menar, kladdkakan hon bakade härom veckan slutade i katastrof. Jag fick käka upp smeten i smyg. Inte att det var nån katastrof, men... Ja. Och förra gången hon skulle baka bröd glömde hon jästen, så brödet blev platt. Inget inom matlagning för hennes del.

nu ska jag nog gå och plugga, om jag inte hittar nåt "jag-bara-måste-göra-innan".

Puss <3


hhh

you

www

letters

RSS 2.0