They are turning my head out to see what I'm all about

Och jag försöker tända den sista ciggaretten i lågan av ett stearinljus i en flaska från Christianias baksida men lågan trillar ner och dör ut på botten av flaskan. Kommer på mig själv med att titta i gamla skrivböcker från ettan och jag är tillbaks till där jag var igår. Gråtandes i min säng. Det spelar ingen roll hur länge jag stirrar för taket är fortfarande vitt samma som det varit i 17 år och jag har fortfarande inre solförmörkelse. Jag inhalerar astmamedicin och nytvättade lakan, och tänker att hellre missuppfattad än ouppfattad när jag öppnar fönstret och hoppar ner på asfalten. Endast iförd mormorstrosor och reklamtshirt med rödvin i handen. Det luktar billig parfym och avgas och jag måste erkänna att elementet är så varmt att det lämnar grillmärken på mina röda tjocka lår.
Sova tills solen går ner och leva på rödvin och förnimmelser av pojknackar och skyhöga platåpumps.
Jag kommer på mig själv med att skriva eskapism i handen och smälter stearin på knäskålarna och somnar in med kladdigt smink och tänker på fyllegråt och barfotapromenader genom malmö by night.

Postat av: Madde

Som vanligt är det inte klok hur bra du skriver. Puss

2008-12-07 @ 10:29:34
wwwhttp://madelain.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skrämmer mig med dina texter... Storasyster, var är min ledstjärna & var är hon som visar mig vilken väg som är den rätta..? Behöver din kraft, funderar på att hoppa av.......

2008-12-07 @ 10:38:42

hhh

you

www

letters

RSS 2.0