8

Okej, oktobernatt kanske är att ta i. Klockan är ju egentligen bara tjugoettochfemtiosju. femtioåtta närmare bestämt. Men för ett par ögon som varit uppe sen klockan sju så känns det som natt. Det känns heller inte som att det blir bättre av att jag suttit framför min vita lilla maskin sen klockan två idag. Visine trötta ögon står just nu högst upp på önkselistan. Eller inte. Jag funderade på det här med typ Visinegrejsimojset som man ska ha för just trötta ögon. Är det inte bättre att bara inse att näe, nu borde jag nog gå och lägga mig. Varför krångla till det så jävligt? Strunt samma.
Imorgon är det dags för ett helt obeskrivligt roligt grupparbete om romarriket. Varför var dem så religösa? Var de tvungna att ha en gud för varje liten sak som kunde behöva uträttas? Bacchus, vinets och rusets gud. Vad var hans uppgift? Att se till så att alla blev dragna och sen se till så att ingen skadade sig på fyllan? Ehhrm.
Sen fanns det en gud som hette Janus. Men han vet jag inte vad han var bra för, jag tog mest med honom för att det är roligt. Smaka på orden Hej Janus! Stackars er alla därute som heter Janus. Vad trötta ni måste vara på det skämtet. Nej nu var jag elak.
Nu ska jag läsa min kära kompis blogg, för nu har hon äntligen fått tummen ur röven och placerat den på tangentbordet. Åh, fräscht.
När jag tänker efter så kanske Bacchus inte var så tokig iallafall. Man hade sparat en jävla massa oförklarliga blåmärken, skrubbsår och bulor dagen efter.
klart slut.
/ A


hhh

you

www

letters

RSS 2.0