25

Jag har tänkt på en sak. Jag tänker på många saker men just en sak har följt mig ganska så länge. Tänk ifall man heter Janus. Om ma då ska säga hej Janus..... Nej, jag skojade bara.
Seriöst, jag har funderat på våra föräldrar. Våra kära päron. De är så naiva, så korkade, så blåsta. Vi tar ett praktexempel:
Du kommer hem, från valborg fyllehelgernas fyllehelg. Stinker både det ena och det andra. Snubblar in i vardagsrummet där dina pigga päron sitter. Har du haft trevligt?
- Heej. ja det har varit Jäääätte trevligt. (Med stor övertygelse.)
Du ramlar in i badrummet och börjar genast frenetiskt borsta dina tänder. Sen hoppar du i säng. Nästa morgon vaknar du, som en Saharaöken. Dricker ett par liter vatten och sköljer ner en Ipren.
-Har du ont huvudet säger en pigg och utvilad förälder?
- Ja väldigt ont. Sen går du in på rummet igen.
De är så naiva. Så korkade. Så blåsta.
Eller bara jävligt bra på att spela oförstående.
Klart slut.
/ A


hhh

you

www

letters

RSS 2.0