76

Gick och la mig sent, tekniskt sätt idag. halv 3. Fan, jag måste börja gå och lägga mig i tid.
Vaknade halv ett. Tyst som i graven hemma. För er som inte vet, jag har tre småsyskon. Anar oråd.
Ligger kvar i sängen och tänker: Okej, två saker kan ha hänt. Antingen har det skett värsta massakern, och så har mördaren glömt kolla under täcket i mitt rum, samt använt ljuddämpare på pistolen. Eller så har hela familjen samlats framför teven, och sitter och kollar på nån av mina julklapps-dvd:er.
Masar mig upp, med täcket tätt lindat runt mig. Typ inse att du måste gå upp, fimpa täcket. Men nej, kallt som fan i lägenheten, glöm att jag lämnar värmen. Kommer ut i vardagsrummet. Och vad ser jag?
En massaker har ägt rum. Nej jag skojjade, alla sitter framför teven och kollar på MIN Pirates of the Carribean film. MIN JULKLAPP, som JAG har fått.
Någon stans i bakhuvet önskar jag nästan att det förstnämnda skulle ha hänt. Dom kollar lite på varandra och nickar, precis som om de planerat någon kupp mot mig. Hör att yngsta syrran försöker viska ett, två, tre !!!
En mycket ljudlig applåd möter mig, samt kommentaren : The stiff is alive!
Muttrar något för mig själv och tar mig in på rummet. Sätter in öronpropparna som är avsedda för hårdrockskonserter. Man hör igenom. Helvete. Fan jag tror jag tar tvättstugan iallafall. Eller blocket.
" Tjurig,hormonstinn, lat och trött tonåring till salu. Hämtas när som helst. Inklusive Vit apple lap-top. Och duntäcke."
Hoppas någon nappar. Låter lockande huh? Äh, bättre och säga som det är, istället för att skönmåla bilden av mig.


hhh

you

www

letters

RSS 2.0