73

Jaha, ett antal timmar senare.
Som alla andra julaftonar (hur börjs de ordet?!) är alla stressade och uppjagade. Idag var det dock onormalt mycket. Päronen tjafsar om minsta lilla sak, och bristningsgänsen är nära. Det som får bägaren att rinna över är när äldsta lillasyrran lyckas dra av handtaget til toan. I ungefär en halvtimme var vi utan toalett. Mamma var rosenrasande, pappa var rosenrasande, syrran stortjöt. Jag och Elias, min 1 1/2 årige bror behöll lugnet och fick agera fredsmäklare.
Iallfall, två timmar senare än beräknat står släkten i hallen. Here we go, again. På med plasticsmile. Hej och hå. Presenter ska läggas under granen, mat ska ställas fram, och ja.. Den årliga Kalle Anka ritualen ska göras. Alla sitter samlade i sofforna, och väntar nyfiket på alla julkort som man får av Disney. Hmmm. vad sägs som att bara inse att man kan alla repliker, och händelser och ägna tidenåt något vettigt? Äta mat kanske. Jag är döhungrig.Men needå nu ska maten ätas EFTER Kalle Anka. Jaha ja, i brist på annat får man väl snällt sitta ner och kolla på den förbannade dumburken.
Efter K.A (kalle anka) gick jag ut och satte mig lite demonstrativt vid köksbordet. - Åh, amanda, vi ska inte äta förräns om en timme. Hade det inte varit jul, och hade mina släktngar inte varit närvarande hade sagt en lång ful ramsa om hur jävla seg den här familjen är. Men nu är det jul och hela smala släkten samlad. Så då får jag knipa käft.
Den timmen var den segaste ever, och min tomma magsäck skrek som fan. Snattade lite köttbullar, som bara skramlade lite i hörnet av magen.

Im not a big fan of julbord. Så jag åt nästan inget ändå. Åt desto mer clementiner och choklad och sånt. När jag sen på tom mage tog ett par glas vinglögg kände jag mig fullt seriöst lite snurrig. Shit så lättpåverkad tänker ni då, ja det är jag, men det är fan så mycket mer ekonomisk än och vara tålig.
Sammanfattning:
Kalle Anka är färdigtittad, maten är uppäten, iallafall av små ivriga barn. De vuxna sitter som alltid kvar extra länge. Dom sitter kvar onödigt länge, nästan så man undrar ifall det är av ren djävulskap. Man börjar ju undra när dom är inne på andra timmen.
Mer uppdatering kommer efter klapparna, om vi ens hinner med dom idag...
klart slut
/A


hhh

you

www

letters

RSS 2.0