72

Då var den här då, årets mest efterlängtade dag. Iallafall hos de mindre barnen. Jag tycker mest det är jobbigt. Jag gillar julen, visst. Älskar den.
GIllar däremot inte alla jobbiga släktingar. Usch, förlåt att jag säger det. Men jag orkar verkligen inte le och vara social hela tiden. Vill bara sitta instängd på rummet. Komma ut när det vankas mat och paketer. Problemet är att det inte finns nån yta att vistas på i mitt rum. Jag har fortfarande inte gjort något åt bombnedslaget.
Idag vaknade jag av värsta skallebanken, klockan 04.30. Och va fan är det jag hör?!
" Amandaaaaaaaaaa tomten har lämnat ett BAAAAAUUTA paket till oss!!!!!!!!!!!" Skrammel, skrammel, bank, bank,
(dom klättrar upp i min våningsäng.) Hjälp oss att öppna det Amanda. - Jag visste att han skulle gilla mitt brev!!! Tindrande ögon tittar bedjande på mig. Jag drar täcket över huvudet och ber dom hålla käften. Tänker att "sååå stort kan det väl inte vara"....
Blir lite orolig när det plötsligt blir knäpptyst i rumm et. Lyfter det tunga huvudet över sängkanten. Herrejävlar. Det var inget litet paket. Det är fan lika högt som min säng, på 250 cm. *Kabom kabom kabom*, ja, min syster vet verkligen inte hur man gör för att smyga.
Somnar trots omständigheter, men vaknar tre minuter senare av: Åhhhhhhhh det är ett piano!!!!!!!!!!!!!!! En keybord, rättar största systern.
Jag tänker: det är lika bra och gå och hänga sig. There's no escape. Skjut mig, långsamt eller nåt.
-Åhhhhh man kan spela Jingle bells på den! Woooow!
Vid det här laget, och framför allt vid den här tidpunkten, 04.45, är det inte rätt tillfälle och jävlas med mig. Jag samlar alla mina krafter, som visserligen inte är många, och vrålar en sjuhelvetes ramsa om att de snart inte har nåt jävla keybord kvar.
Borde vetat bättre, dom jävlarna vet vilka punkter dom ska trycka på, och vid det här tillfället är det osammanhängande på tangenterna.
Att jag dessutom slog in The Ark's album "Prayer of the weekend" till dom igår gör att jag fullt seriöst funderar på att flytta ner i tvättstugan eller något. Det är ju varmt och skönt i torkskåpet, och ljudisolerat.
Anyway, ifall ni känner för två flickor, 5 och 8. Hämtas när som helst. Keybord ingår.
Detta är min julaftonsmorgon. Uppdatering när släktigarna blir för tråkiga eller nåt.
klart slut
/ A


hhh

you

www

letters

RSS 2.0