56

Ja, jag tänkte berätta lite om min helg. Min underbart trevliga, fantastiska helg.
I fredags. Jag vaknade med feber. Ja i fredags vaknade jag med feber, och gick ändå till skolan. Fråga mig inte varför, men jag gjorde det. Mådde skit, kunde knappt hålla ögonen öppna. Det var jobbigt, jag minns att jag låg ner på tre stolar under min färgglada sjal. Ja, för det behövs tre stolar för o täcka min längd, nästan iallafall. Matten var jobbig, jag trodde att vi skulle få tillbaka proven vi skrivit dan innan. Jo för det fick vi förra gången, han rättade dom under kvällen. Men vi fick inte dom. Dumma Tommy som ger en falska förhopppningar. Sen skulle det ätas lunch, på bagericafét, och den vanliga blonda saken stog i kassan och suckade ljudligt över våra elevkort. Men jag ska jävlas med henne och alltid komma och beställa krångliga saker. Ja det ska jag. Sen hade vi datakunskap, och då däremot fick vi tillbaka ett prov vi gjort för ex antal veckor sen. Det gick väl bra, antar jag, 24 av 27. Mm, det gick bra. Efter en lång diskution om huruvida vi skulle se supersize me från början eller från där vi slutade förra veckan. Vi började mitt i. Den är äcklig, den filmen, handlar om en kille som lever på junkfood. Mack donnalds mat. Skabbigt.
Sen gick jag hem och vilade mig, för jag mådde fortfarande skit... och juste, skolkatalogen kom dagen innan, så om jag inte minns fel så slängde jag mig med den för att leta upp diverse gamla kompisar och andra bekanta. Alltid lika roligt. Sen stack jag iväg till träningen, fast jag hade feber. Det var massivt dumt. Varför använde jag ordet massivt? Anyway, det var väldigt dumt, och jag lämnade träningen efter bara en halvtimme. Onödigt att slösa energi och tid på det. När jag sen kom hem, hade jag ett antal missade samtal från Casandra och Izabell. Mina partymates. Juste, vi skulle ju på fest hos Johanna i trellleborg. Och juste, jag hade 2 liter vin där som var mina. Oj då, det kan inte sluta bra...
Iallafall, jag sprang runt som en dåre, eller nä, det var ljug, jag lufsade runt i långsam takt och valde med omsorg ut kläder. För jag skulle till en fest. Trots att jag mådde dåligt. Trots att jag hade 38.7°C feber. Min slutliga outfit blev de svarta nya jeansen, den nya glittriga västen och en grå tröja. Det blev ganska mycket push-up. Men, har man inget att pusha up så är det ju lugnt. Nej, nu var jag självkritisk. Anyway, jag väntade länge på Izabell och Casandra, och när de kom tog vi tillsammans bussen till Trelleborg. Well dahh, tänker väl ni då, klart man tar bussen tillsammans!? Jo, det blev lite fel ordval. Vi kom dit och man hälsade på folket. Försökte vara social. Lyckades väl lite halvdant. Klippte upp fliken på Rebenschoppen-kopian, vitt vin som vitt vin. Same shit different name. Fick ett hett tips från alkiseliten, blanda ut med socker. Ajaja. Inte bra, Amanda mådde inte speciellt bra i lördagsmorse, kan jag tillägga. Iallafall, kvällen blev ganska chill, men mycket trelleborgsfolk. Bara trelleborgsfolk rättare sagt. Minnena är diffusa, men en sak har lyckats etsa sig in i pannbenet på mig. En fylleramsa som ett coolt lebbpar lärde mig. Trots att ramsan egentligen var helt fel för oss, så sjöng Izabell och jag gladeligen med. Den gick såhär:
"Ja voll, ja voll, ich liebe alkohol, och alkohol och kvinnohål de enda hål vi tål, skål!" Hmpf! Fyllesvin...
Efter att vi stött och blött i om vi skulle sova där som planerat eller åka hem så satt jag helt plötsligt med 02.16 bussen hem mot Malmö. Jag mådde skit under den resan. Mådde förjävligt. Lovade mig själv att aldrig dricka igen. Hah, säger jag och har en liter vitt blaskevin i väskan. Jag kom hem halv 3. Då hade jag fyllefrossa, feber, mådde illa och var trött. Och varken mamma eller pappa visste att jag var hemma föräns liket rörde på sig klockan halv ett nästa dag. De lämnade huset, när jag gick upp. Thank God! Jag mådde som en saharaöken och frossan hade fortfarande inte lagt sig. Jag stillade törsten med att dricka dagbehovet vatten x3. Hämtade skolkatalogen, la mig på soffan och åt frukost. Lättsaltade chips och gymnasiekatalogen. Det är livet.
Bakis som jag var gick jag på stan med Anna, med halsduken högt upplindad i ansiktet. Hade jag haft solbrillor hade jag inte bangat. Mådde inte prima.'
jaja, nog om mitt klagande, jag sov hos Anna från lördag till söndag, sen åkte jag hem och städade mitt rum. Det är nästan fint. Konstigt att ett rum på en kvadratmeter kan bli så stökigt. Och att det är en så omfattande process att fixa iordning där innne. *suck* .... Efter tre och en halv timmes maratonläsning i pocketboken "Svenne" är jag nnu totalt hjärndöd. Och nä, jag är inte rasist eller så, vi är bara tvungna och ha läst ut den tills i morgon, på svenskan.
Det var min helg, förlåt för ett segt inlägg. Men ingen tvingar er. Fritt land....
klart slut
/A

Postat av: Johanna

Hahha. Okej. Massa Trelleborgsfolk, bara trelleborgsfolk och ett cool lebbpar. Är det ALLT du kommer ihåg ditt fyllesvin? Har jag föresten berättat att en Trelleborgskille tyckte att du hade en utsökt röv? Han tyckte den var fantastiskt, hela söndagseftermiddagen sanckade han om dina snygga ben och din röv. Ja, för att tillägga lite positiviteter till trelleborgsfolken! Och älska ramsan! :D

2007-12-17 @ 13:37:20
wwwhttp://johannafridawilma.bloggspace.se

hhh

you

www

letters

RSS 2.0