85

Ja, tänkte att det är dags att berätta om de omtalade syskonen i min familj. Kan iförsig lika gärna berätta om alla i familjen. Mer så ni vet lite bakgrundsfakta. Here we go'

Mamma:
Min mamma är en väldigt bra mamma, och vi har en väldigt bra realtion. Kan snacka om allt. Eller nej, inte riktigt. Vissa saker kan nog inga barn snacka med sina mammor om. Iallafall. Min mamma är 41 år, och fyrabarnsmamma. Hon ser lite sliten ut, men det är inte så konstigt. Hon är bra på det mesta, men kan aldrig erkänna att hon haft fel. Och då menar jag aldrig. Hon jobbar på tåg, men är utbildad kock. Med andra ord. Snabbmat existerar inte i mitt hem. Hon är dessutom världsbäst på att somna i soffan framför teven, men skulle hellre dö än och erkänna det.

Pappa:
Min pappa är även han en väldigt bra pappa, 42 bast. Han jobbar med grafisk formgivning och kan allt och lite till om design och sånt. Han är egen företagare, och delägare, vilket innebär att han ibland måste jobba onaturligt mycket.
Min pappa lider av svåra humörsvängningar och det kan växla på bara ett par sekunder. Oftast är det åt rätt håll, men inte alltid. Det brukar bero att han upptäckt nån smula på soffbordet eller något. För min pappa är pedantisk, och lider av städmani. Han gör inget annat, och ibland undrar jag om han inte har någon inre fetisch på dammsugare eller dammvippor. Kinky.
Han är dessutom löjligt besatt av retro-prylar och avgudar Elvis.

Amanda:
Det är jag. 16 år gammal, och går första året på gymnasiet. Jag läser samhällskunskap. Jag tränar konståkning 16 timmar i veckan och umgås med mina underbara vänner så fort jag får chansen. Jag har ganska många dåliga ovanor, att slå för hårt på mina systrar är en. Jag menar egentligen inte att slå så hårt, men det spårar alltid ur och slutar med att de skriker, mer än vad som var meningen. Då känner jag mig dum. Men innerst inne älskar jag dom, mina syskon. För jag vet att jag inte klarat mig utan dom. Can't live with them, can't live without them.

E***:
Min äldsta syster ****, är 8 år gammal. Hon är platinablond och har ganska sneda tänder. Hon kanske behöver både tandställning och glasögon. Hon går i andra klass, och spelar blockflöjt på onsdageftermiddagar. Hon går dessutom på gymnastik. Jag har inte sett henne träna så jag vet inte om hon är bra eller dålig.
Hon vet precis vilka mina svaga punkter är, och är fruktansvärt retlig. Jag har svårt att se hennes bra sidor, då de negativa överväger och är fler. Fast hon är gullig när hon sover.

A*****:
**** är mellansystern. Hon är 5 år gammal, och är mörkblond. Hon gör inget på fritiden, men skulle vilja göra både det ena och det andra. Bl.a fotboll, cirkusskola, gymnastik, boxning, ridning, simning och skridsko. Ena sekunden vill hon det ena, nästa det andra. Hon är lite oberäknelig, och har mindre sömnbehov än mig. Det gör att hon springer upp och ner ur sängen stup i kvarten. Även hon är väldigt söt när hon sover. Borde kankse berätta att hon är världens gnällspik. Speciellt när hon är trött. Men det vill hon aldrig erkänna.

E*****:
Det är min 1årige bror. För att vara exakt, ett och ett halvt. Han är söt som socker, och smidig som få. Klättrar upp i min våningsäng hur enkelt som helst. Samma sak gäller systrarnas höga stolar till skrivbordet. Piece of cake för honom. Han har inte så mycket hår, men blond är han allt. Säger inte mycket, och det han väl säger är ett samlingsord för hela hans vokabulär.


Okej, detta är min familj. Som jag lever med 24/7 . Kanske dumt och hänga ut dom sådär men jag namngav iallafall inte dom. Så, nu förstår ni kanske vad jag menar när jag snackar om blocket och kontaktannonser och så......




Detta är vi. Syskonskaran.


hhh

you

www

letters

RSS 2.0